Lazada : Tips Penting Batalkan Tempahan produk di Lazada

Lazada : Tips Penting Batalkan Tempahan produk di Lazada


Supermarket di hujung jari. Itulah Lazada. Membeli pelbagai barangan, sama ada secara harian atau sebaliknya, dalam talian semakin menjadi trend untuk rakyat Malaysia kerana ia menjimatkan masa dan tenaga.

Di sini saya ingin berkongsi tip untuk membatalkan pesanan produk di Lazada. Hanya berkongsi pengalaman anda mungkin ada sebahagian daripada anda yang sudah membeli item di Lazada tetapi berhasrat untuk membatalkan item yang sudah dipesan.

Berikut adalah maklumat lengkap mengenai cara membatalkan pesanan produk di Lazada.

TIPS BOLEH MENGHANTAR ORDER BARU LAZADA

Melalui Live Chat Sokongan Lazada

Untuk membatalkan tempahan barangan di Lazada lawati Sokongan Sembang Langsung:

Lazada Malaysia Live Chat

Lazada Live Chat hanya beroperasi antara jam 09.00 - 9.00 malam (Isnin-Jumaat).
Lazada : Tips Batalkan Tempahan produk di Lazada


Isi borang pembatalan dalam talian.


Untuk menggunakan borang ini, anda sepatutnya membuat tempahan menggunakan 

akaun Lazada (mendaftar akaun Lazada sekarang jika anda tidak mempunyai akaun) atau 

jika anda membeli produk tanpa mendaftar terlebih dahulu, jangan bimbang, anda hanya 

perlu mendaftar menggunakan alamat yang anda ada digunakan untuk pesanan supaya 

memudahkan anda mengakses borang pembatalan dalam talian.

Lazada : Tips Batalkan Tempahan produk di Lazada

Daftar masuk ke akaun anda
Layari skrin “My orders” dan pilih “Cancel” pada pesanan yang anda ingin batalkan.


Lazada : Tips Batalkan Tempahan produk di Lazada



#1-Isi borang:

#2-Pilih item yang ingin dibatalkan

#3-Pilih sebab pembatalan

#4-Pastikan anda membaca dan bersetuju dengan dasar pembatalan Lazada

#5-Klik "NEXT"

Pembatalan dalam talian hanya boleh digunakan dalam masa 1 jam pesanan, sementara item pesanan masih belum di pos.


Hubungi perkhidmatan pelanggan Lazada disini


Cara lain untuk membatalkan pesanan anda ialah menghubungi khidmat pelanggan di 
03 8601 1888.

Masa untuk call  Lazada adalah seperti di bawah:

Isnin-Jumaat: 8.00AM-9.00PM

Hujung minggu dan cuti umum: 9.00AM-6.00PM

Selepas semua dah ok..lazada kan menghantar pemberitahuan melalui e-mel berkenaan dengan pembatalan tersebut. Proses ini juga akan dimaklumkan melalui SMS ke nombor telefon yang anda telah daftarkan.


Apakah proses pembatalan apabila produk diperintahkan dalam proses penghantaran?

Apabila produk yang dibeli sudah dalam proses penghantaran melelui pos, kami tidak menjamin pembatalan itu akan berjaya disebabkan oleh item yang dibeli sudah berada di tangan pihak ketiga (Poslaju, Gdex, Skynet dll).

Bagaimana jika barang yang dibeli itu masih dihantar walaupun dibatalkan sebelum ini?

Jika pesanan masih dihantar selepas pembatalan, anda sepatutnya dapat mengembalikan produk itu kepada pihak ketiga (Poslaju, Gdex, Skynet dll) yang menghantar dan tidak membuka item tersebut.



DAPATKAN DISKAUN TERKINI LAZADA.COM.MY


TAGS:


  • cara pembayaran di lazada
  • cara beli barang di lazada cash on delivery
  • bayar lazada di 7 eleven
  • cara beli barang di lazada guna maybank2u
  • cara beli barang di shopee
  • cara beli barang online
  • cara beli barang di lazada guna cimb click
  • lazada malaysia
  • cara daftar lazada
  • cara shoping di lazada
  • cara beli barang di lazada cash on delivery
  • bayar lazada di 7 eleven
  • cara membeli barang di lazada
  • cara pembayaran di lazada
  • cara beli barang online
  • cara beli barang di shopee
  • cara beli barang di lazada guna cimb click
  • daftar akaun lazada malaysia
  • cara membeli barang di lazada
  • cara beli barang di lazada cash on delivery
  • cara pembayaran di lazada
  • bayar lazada di 7 eleven
  • cara beli barang online
  • cara beli barang di shopee
  • cara beli barang di lazada guna cimb click
  • cara daftar lazada
  • cara beli barang online di instagram